Ez a rajz szinte tananyag a Rendőrtiszti Főiskolán, rendszeresen átbeszéljük a hallgatóimmal, hogy vajon miért olyan "fura" ez a rajz. Itt is tudom a bűncselekményt, de most inkább a cím-tippekre lennék kíváncsi.
A rajzoló bűncselekménye különös kegyetlenséggel elkövetett emberölés.(Ismét érdemes a lenti kommenteket elolvasni.) A rossz önismeretre utal a teljesen amorf emberábrázolás. Ugyanez utal arra is, hogy a fogvatartott a környezetével szemben szerepjátékra kényszerül. A mosakodás szimbólikus: a tettétől akar szabadulni a rab. Az eltúlzott test-körvanalak azért zavaróak, mert az alkotó pontos megfigyelő: tudja például, hogy a börtönbeli emeletes ágyak hogyan vannak összeillesztve, és tudja, hogy a vécécsésze hogyan rögzül a falba. Természetesen az embert mosakodó helyzetben nehéz lerajzolni, ez is benne van ebben a képben. Két testképtorzító hatás van tehát ebben a rajzban:
- szerepjáték, konfliktus, (pszichés nehézség)
- és a mozdulatok lerajzolásának nehézsége (technikai nehézség).
Lehet, hogy éppen azért választott ilyen témát a rab, hogy a pszichés nehézségeit a technikaiakkal palástolja.
Érdekes, hogy a rajz ilyen szempontbl megfigyelhető és leírható magatartás, mintha csak egy diagramm lenne, hogy hogyan mozog a fogvatartott a társas térben, hogy mik mennek végbe a lelkében, és hogy hogyan kerül interakcióba a környzetével.
Igaz azonban az is, hogy ez a pszichés állapot rendkívül súlyos, talán akár pszichotikus is, és nem a börtönben kezdődött, hanem előtte, talán a bűncselekmény elkövetése idején. Az ilyen mértékű önbecsapás pedig annyi energiát követelne az egyéntől, ami nem engedi, hogy fennmaradjon a tudatosság, hiszen az is erőfeszítést igényel, ezért lehetséges, hogy a rab "bekattan". Mivel ez a rajz több mint három éve készült, könnyűszerrel utána lehetne járni, hogy mi történt, ha a rabot nem védenék a személyiségi jogai.
.
A rajzoló bűncselekménye különös kegyetlenséggel elkövetett emberölés.(Ismét érdemes a lenti kommenteket elolvasni.) A rossz önismeretre utal a teljesen amorf emberábrázolás. Ugyanez utal arra is, hogy a fogvatartott a környezetével szemben szerepjátékra kényszerül. A mosakodás szimbólikus: a tettétől akar szabadulni a rab. Az eltúlzott test-körvanalak azért zavaróak, mert az alkotó pontos megfigyelő: tudja például, hogy a börtönbeli emeletes ágyak hogyan vannak összeillesztve, és tudja, hogy a vécécsésze hogyan rögzül a falba. Természetesen az embert mosakodó helyzetben nehéz lerajzolni, ez is benne van ebben a képben. Két testképtorzító hatás van tehát ebben a rajzban:
- szerepjáték, konfliktus, (pszichés nehézség)
- és a mozdulatok lerajzolásának nehézsége (technikai nehézség).
Lehet, hogy éppen azért választott ilyen témát a rab, hogy a pszichés nehézségeit a technikaiakkal palástolja.
Érdekes, hogy a rajz ilyen szempontbl megfigyelhető és leírható magatartás, mintha csak egy diagramm lenne, hogy hogyan mozog a fogvatartott a társas térben, hogy mik mennek végbe a lelkében, és hogy hogyan kerül interakcióba a környzetével.
Igaz azonban az is, hogy ez a pszichés állapot rendkívül súlyos, talán akár pszichotikus is, és nem a börtönben kezdődött, hanem előtte, talán a bűncselekmény elkövetése idején. Az ilyen mértékű önbecsapás pedig annyi energiát követelne az egyéntől, ami nem engedi, hogy fennmaradjon a tudatosság, hiszen az is erőfeszítést igényel, ezért lehetséges, hogy a rab "bekattan". Mivel ez a rajz több mint három éve készült, könnyűszerrel utána lehetne járni, hogy mi történt, ha a rabot nem védenék a személyiségi jogai.
.
cím: Mossuk le bűneinket....?...szerintem
VálaszTörlésaz első, ami eszembe jutott: "Lemosni a gyalázatot"
VálaszTörlésami persze nem csak a bűntény lehet, hanem olyan sok minden más, ami a börtönben éri az embert. és annyira beleég az emberbe - az identitásba? önérzetbe? -, hogy ha az elkezd leolvadni, akkor megy vele a bőr is.
ezen a képen ugyanis szerintem az nagyon érdekes, hogy míg a kép egyenes, voltaképpen határozott vonalakkal van megrajzolva, csak az ember ilyen amorf. tehát a tárgyak élesek, csak én vagy képlékeny, formátlan, "identitástalan". egyébként az a szürke folt is érdekes, ami a falon látszik, és a fürdőző lábától indul, mintha füstté válna...
Fürdés a hidegvízes lavórban.
VálaszTörlésÖntisztulás címet adnám a rajznak. A szennyeződés erősen elterjedt már szinte minden irányban, de a van még járható út. Ezt érzékelteti a világosabb szín, és a leterített két világosabb kendő. Még nem sikerült az eltávolodás teljesen. Az elszennyezett környezettől elhajló felsőtest a már megtett erőfeszítéseket, a kijáratot lezáró sötét törölköző a még megoldásra váró akadályt sugalmazza.
VálaszTörlésEzt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlésBiztos meleg a víz, mert a gőz felszáll a lenti lavórból. A fentibe lehet elfelejtett gőzt rajzolni.De a testen a hullámos vonal lehet reszketés is, mert körülötte hideg van. Lehetne az a címe, hogy "melegvíz", bár nem nagyon látszik a képen.
VálaszTörlésVagy "reszketés a melegben".
VálaszTörlésItt is hiányoznak a kezei, mint az előző képen a nőnél. Talán az a legkifejezőbb, meg hogy meg van görnyedve.
VálaszTörlésKiszolgáltatottság,elfogadás,beletörődöttség, teljes főhajtás. Ez nagyon veszélyes lehet, ha szabadul, teljesen megfog őrülni.
VálaszTörlésElsőre nekem az ugrott be, hogy a férfi éppen hány.
VálaszTörlésS Ágnes asszony a patakban
VálaszTörlésRégi rongyát mossa, mossa -
Fehér leple foszlányait
A szilaj hab elkapdossa.
Oh! irgalom atyja, ne hagyj el.
rika
Szerintem érdemes lenne az eltúlzott méretű wc-re is hangsúlyt fektetni, ami utalhat a "NAGY szarban vagyok" kifejezésre is.
VálaszTörlés