Sok kérdés merülhet fel a kép láttán:
- Vajon számonkért Jézus bárkit is a földi életében olyan módon, amit a rajzon látható arckifejezés sugall?
- Vajon kit személyesít meg a két római katona? Az államot? Az ellenségeket? A rendőröket? A börtönt? A börtönőröket?
- Mi késztette a fogvatartottat, hogy ilyen rajzot készítsen?
- Mit akar a rab ezzel a képpel üzenni?
én azt veszem észre, hogy a rabok sokszor azonosítják magukat jézussal, főleg persze az ártatlan jézus meghurcoltatásával. de majd megtudjuk, mikor kiderül, vagy módja lesz bosszút állani, hogy a csúnya emberiség már megint egy ártatlant horcult meg.
VálaszTörléserre egyébként küldeni fogok neked egy rajzot, amit egy brutális gyilkos készített nekem a vizsgálatok befejezése után, amin őt, mint a keresztet cipelő jézust, az officer láncon vezeti egy gödör felé. a gödörnek itt különös jelentősége van, mivel az áldozatot is egy bizonyos gödörbe dobta. a kereszten pedig az őt megalázó, megsebző, irigylő, egyszóval idáig juttató emberek nevei szerepelnek - szintén számonkérve a mások felelősségét abban, hogy ő bűnhődik.
ági
Kedves Ági,
VálaszTörlésValóban így van. Én magam is számtalanszor tapasztaltam, hogy a rabok Jézushoz hasonlítják magukat, avagy Jézus történetében nyernek vígaszt. Az az érdekes, hogy nem tudom eldöntetni, hogy vajon megmásítják-e Jézus valódi képét, lényegét, eszméjét, vagy a jézusi életpálya egy-egy darabját valóban a magukévá teszik. Jézus a Bilbia szerint sokszor volt dühös. Például akkor, amikor kitakarította a jeruzsálemi templomot. (Mk 11,15-19) Ez a fajta dühe az ekőrehaladást, a tisztulást, a világosságot szolgálta, de mégiscsak düh volt. A fogvatartott tettei, bűncselekményei bizonyára gonoszak, de valahogy szintén például a világosságot szolgálják, csak jóval kevésbé, mint Jézus tettei. A fogvatartott dühe is rosszabb, gonoszabb persze, mint Jézusé. Azonban van a dologban egy fikarcnyi közös vonás.