2010. május 17., hétfő

IVU amfetaminra utaló falfirka egy lengyel börtönben

Kattintással kinagyítható

A kép bal oldalán látható egy fecskendő rajza. Közvetlen mellette az amfetaminra utaló szöveg. A kép jobb alsó sarkában THC felirat. A rajzokat egy ágydeszkán találtam 2009-ben egy lengyel börtönben. Ezt a képet bizonyítéknak tekintem arra, hogy a börtönben akár az IVU drogozást is ki lehet mutatni a falfirkák elemzésével. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a börtönben történik a droghasználat, hanem azt, hogy a fogvatartott valamiért felrajzolta a fecskendőt az ágydeszkára, és mellé írta az amfetamin szót. A kép valós jelentése lehet elvonás, használat, depriváció, vagánykodás stb. A kép utal valamire, a jelentését nem tudhatjuk. Érdekes, hogy a legalább 2000 magyar börtönfalfirka fotó között egy képet sem találtam, ami az intravénás használatra utalna.
A facebook közösségi oldalnak hála az amfetaminra utaló szöveg jelentése a következő lehet:

Amfetamin kereső cserkész - ha jól értettem!
Az utolsó szó lehet még fecskendő illetve befecskendező.
Tehát amfetamin cserkész fecskendő. Nagyon börtönszleng, ahogy írva van.
Vagy amfetamin befecskendező cserkész...Több variációt nem tudok rá. :)
Utánakérdeztem, "amfetamina gtowe wykiwa" = "az amfetamin átbassza a fejedet" lett belőle.
"Amfetamintól a fejünk kótyagos" - nekem így fordította a lengyel kapcsolat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése